Sommerferietilbud 2024

Kulturskolen har forskellige sommerferie tilbud til børn i sommeren 2024.

Kulturskolen Esbjerg & Fanø afholder SommerCamps i Musik & Billedkunst for børn.

Se mere om de forskellige tilbud og tilmeld dig herunder:

Sommerbilledskole i uge 27 "AFTRYK" - Esbjerg

AFTRYK

På Sommerbilledskolen får du i 3 dage mulighed for at bruge din kreativitet og fordybe dig i improvisation når vi på forskellige måder undersøger aftryk af naturen.  Vi skal arbejde med solens blå aftryk, også kaldet cynotopi, i billedkunstlokalet på Kulturskolen og udenfor i solen.
Vi tager færgen til Fanø og tilbringer en hel dag på stranden ved færgelejet, hvor vi finder fine spor og aflejringer i sandet som vi laver aftryk af i hvid gips.

Vi mødes mandag d. 1. juli kl. 9.00 i billedkunstlokalet på Kulturskolen, Islandsgade 50, opgang C, første sal.
Hver dag er der formiddagspause og frokostpause. Medbring derfor en formiddagssnack og en madpakke til frokost.

Onsdag kl. 14.30 har vi en lille visning for hinanden og jeres forældre.

Prisen er 400,- kr. pr elev inklusiv materialer.

Lærer: Christina Malbek

Der er plads til max. 15 elever på holdet, alder fra 2. klasse (8 år)

Spørgsmål til eleven ved tilmelding:  Navn, alder og et telefonnummer.

Tidspunkt:  Mandag d. 1. juli – onsdag d. 3. juli fra kl. 9.00 til 15.00.

(Kulturskolen forbeholder sig ret til at aflyse sommerskolen, såfremt der ikke er tilmeldinger nok. Tilmeldingsgebyr tilbagebetales)

Sommerworkshop i uge 27 "Min by" - Ribe

Linoliumstryk "Min by"

Har du lyst til at lære hvordan man laver flotte linoleumstryk?

Kom til hyggelig og lærerig sommerworkshop i Ribe med temaet "Min by".

Vi starter forløbet med en lille inspirationstur i Ribe, hvor vi fotograferer og tegner skitser. Tilbage i værkstedet skal vi overføre vores idéer til linoleumspladen, skære billederne  ud, og lave vores egne grafiske tryk. Vi skal fordybe os, hygge og eksperimentere med teknikker og farver.

Prisen er 400,- kr. pr elev inklusiv materialer.

Tidspunkt:  Mandag d. 1. juli – onsdag d. 3. juli fra kl. 9.00 til 15.00.

Vi mødes i billedkunstlokalet på Seminariehuset (under biblioteket), Simon Hansens vej 1, Ribe.

Lærer: Marianne Bitsch

Der er plads til max. 15 elever på holdet, alder fra 2. klasse (8 år)

Kulturskolen Fanø - SommerCamp - Billedkunst 2024

Billedkunst

Fanø Kulturskoles SommerCamp er for dig der 8 år og op.

På Fanø Kulturskoles SommerCamp i billedkunst får du mulighed for at bruge din kreativitet og fordybe dig i improvisation når vi på forskellige måder undersøger AFTRYK af naturen.

Solens blå aftryk også kaldet cynotopi arbejder vi med i billedkunstlokalet og udenfor i solen.

Vi tilbringer en hel dag på stranden hvor vi finder fine spor og aflejringer i sandet som vi laver aftryk af i gibs.

Hver dag er der formiddagspause og en lang frokostpause med boldspil eller andet sjov.

Lærer: Christina Malbek

Det praktiske:

Vi mødes første dag i billedkunstlokalet på Fanø skole.

Klokken 9.00-14.00

Mandag - Onsdag i uge 31.

Pris: 400 kr.

Målgruppe: fra 8 år

Medbring en god madpakke til hele dagen

Der er plads til max. 15 elever på holdet, alder fra  klasse efter sommerferien.

Fanø Kulturskoles SommerCamp - Musik 2024

Fanø MusicCamp er for dig der skal gå i 3-6. klasse efter sommerferien.

Du får muligheden for at spille i band, synge i mikrofon, lave stomp og prøve forskellige instrumenter.

Der er plads til dig, der aldrig har spillet før og til dig, der allerede spiller et instrument.

Vi mødes 3 dage i musiklokalet på Fanø skole og spiller, synger, stomper og hygger med hinanden.

Lærer: Linette Riber

Det praktiske:

Fanø skole - Musiklokalet

Man-onsdag, uge 31

Klokken 09.00 - 14.00

Medbring en god madpakke til hele dagen.

Pris: 400 kr.

Der er plads til max. 7 elever på holdet, alder fra 3-6 klasse efter sommerferien.