BGK - Billedkunstnerisk GrundKursus

BGK er et tilbud til unge på 16-25 år med særlig interesse for

kunst – design – arkitektur

Her kan vi forberede dig på optagelse på en videregående kunstnerisk uddannelse som Designskolen, Arkitektskolen, Kunstakademiet eller lignende.

Du er velkommen til at gå her for at afklare, om det er det, du vil. Eller for at blive bedre til din kunst.

Vi beskæftiger os med tegning, maleri, skulptur, grafik, foto, elektronisk billedbehandling, video, installation, blandform og kunsthistorie.

Blev du stakåndet?

Vi glemte at skrive, at vi også eksperimenterer, så der kommer sikkert nogle nye former på i løbet af din tid her hos os.

Du møder andre lige så nørdede elever og lærere, der kan bringe dig et andet sted hen, end du troede, du kunne.

Vi er stolte af de kunstnere, vi har ansat som faste lærere, og vi får også altid besøg af spændende gæstelærere. Vi samarbejder med de andre grundkurser og følger både det grundige og de vilde indfald til dørs.

Vi arbejder også tæt sammen med de andre grundkursuselever, så I får førstehåndskendskab til at samarbejde på tværs af kunstarter.

Udstillinger

I skal selvfølgelig udstille værkerne løbende.

Arbejdet med at sætte udstillingerne sammen og få dem til praktisk at kunne lykkes er også en vigtig viden. Så det øver vi os i hvert år.

Optagelse og andre informationer

Undervisere