Musik i 2. klasse

Et godt musikalsk fundament.

Rundt i Musikken

Hvilket instrument skal jeg vælge, eller skal jeg synge i kor?

Rundt i musikken er for børn i 2. klasse, der gerne vil prøve forskellige instrumenter, og opleve glæden ved at spille musik sammen.

Fra første time spiller vi på instrumenter. Du vil møde flere forskellige instrumenter i løbet af året, så du lettere kan vælge, når du bliver større. Vi undersøger musikken og snakker om den.

Vil skal spille på instrumenter. Fx. keyboard, guitar, blokfløjte, violin eller trompet. Vi skal spille og synge sammen og lære lidt om noder og musikkens byggesten. Vi skal lege rytmelege og lave skægge ting med krop, stemme og instrumenter.

Til sidst spiller vi en stor koncert, hvor vi viser vores sammenspil

Vi øver os sammen og hjemme, og i løbet af året kommer instrumenterne med hjem på besøg.

Op til 10 elever på holdet. Vi opretter holdet, hvis der er flere end 5 elever.

DrumKids

For piger og drenge, der bare elsker at tromme!

Gennem trommer, lege, stomp, dans og sammenspil, udforsker vi musikkens univers og lægger fundamentet for en en livslang glæde ved musik og rytme.

Op til 10 elever på holdet. Vi opretter holdet, hvis der er flere end 5 elever.

Mette Trillingsgaard

Gå til side der omhandler Kathrine Smitshuysen

Kathrine Smitshuysen

Musik - kor, legestue og musikalsk forskole