Keramikværksted

Ler er fantastisk. Når vi arbejder med ler, er det næsten som at forme verden på ny.

Vi elsker de former, vi kan skabe med vores hænder. Vi arbejder med modellering og pølse- og pladeteknikker. Vi drejer, brænder og glaserer. Når glasur og form går op i en højere enhed, bliver man så stolt af sine hænders værk.

Vi har et hyggeligt hold med plads til 12 deltagere, så skynd dig lidt, hvis du vil med.

Keramikværsted

Mandag 15.00 - 17.00 for aldersgruppen 4. - 10. klasse

Kulturskolen, Islandsgade 50, Esbjerg

Kælderen i C-fløjen.

30 gange a 120 min. inkl. pause.

Underviser Betina Trampedach

Keramikworkshop for voksne

Vores workshops er meget populære, så vi har planlagt forløb igen sæson 23/24.

Alle kan være med, for vi arbejder med ler på begynderniveau og anvender bl.a. pinch-clay-teknik på enten lertøjs- eller stentøjsler.

Første gang vi mødes, introduceres i for pinch-clay-teknikken og arbejder med at udarbejde egne emner, bl.a. skåle og kopper.

Anden gang vi mødes, glaserer vi jeres emner.

De glaserede lerting vil efter sidste brænding kunne afhentes efter aftale.

1. workshop  (sæson 23/24):

• Tirsdag den 8.8.23 kl 15.30-18.30 og
  • Tirsdag den 22.8.23 kl 15.30-18.30

2. workshop  (sæson 23/24):

• Torsdag den 30.5.24 kl. 15.30-18.30
  • Torsdag den 13.6.24 kl. 15-30-18.30

Pris 450 kr. pr. deltager inkl. 2 kg. ler med glasur og brænding.  Ekstra ler kan tilkøbes.

Underviser: Betina Trampedach.

Keramik for russisktalende børn og voksne

Tilbud for russisktalende børn og voksne, fra cirka 4. klasse og opefter.Vores lærer, Shorena Laue, har georgisk baggrund og taler russisk. Al kommunikation på holdet foregår på russisk.

På Kulturskolen Esbjerg tilbyder vi i foråret keramikundervisning for børn og voksne.

Begge kurser er designet til begyndere og tilbydes gratis for flygtninge fra Ukraine. Kurset for børn starter fra den 21. februar kl. 15.00, for voksne den 22. februar på samme tid.

Kontakt vores lærer Shorena Laue på 2868 4396 for mere information og registreringshjælp.

Интересуетесь керамикой?

Весной этого года в школе культуры Эсбьерга мы предлагаем уроки керамики как для детей от 4 класса, так и для взрослых.

Оба курса предназначены для новичков и предлагаются бесплатно для беженцев из Украины. Курс для детей начинается с 21 февраля в 15:00, для взрослых 22 февраля в это же время.

Пожалуйста, свяжитесь с нашей учительницей Шореной Лауэ по телефону 2868 4396 для получения дополнительной информации и помощи в регистрации.

Gå til side der omhandler Betina Trampedach

Betina Trampedach