Billedkunst

I vores billedkunstafdeling udtrykker vi os gennem næsten alt, der kan ses og mærkes.

Billedkunst for alle i alderen fra 2. klasse til 25 år.

Du kan sagtens starte til billedkunst på kulturskolen, selvom du ikke har prøvet det før.

Vi elsker, når man kan låne hinandens øjne til at se på verden. Derfor øver vi os i at kunne udtrykke lige det, vi vil. Både ved at prøve forskellige teknikker af og ved at se på andre kunstneres værker.

Vi arbejder med mange forskellige udtryksformer og i mange forskellige teknikker.  Tegning og skulpturer, akvarel, trykketeknik og digitale medier og meget andet.

I årets løb udstiller vi værkerne. Med fernisering og alting. Det skulle da bare mangle,  når vi har gjort os så umage.

Billedkunst 2.- 3. klasse

I Esbjerg og Ribe

2.-3. klasse billedkunsthold

Billedkunst i 4.-6. klasse

Ribe, Bramming og Esbjerg

4.-6. klasse

Billedkunst 7. -10 kl. (og op til 25 år)

Islandsgade i Esbjerg

7. -10 kl. (og op til 25 år)

Keramikværksted

Har du lyst til at arbejde med ler?

Ler er fantastisk. Når man arbejder med ler, er det næsten som at forme verden påny.

Vi elsker de former, vi kan skabe med hænderne. Vi arbejder med modellering og pølse- og pladeteknikker. Vi drejer, brænder og glaserer.

Når glasur og form går op i en højere enhed, bliver man så stolt af sine hænders værk.

Vi har et hyggeligt hold med plads til 12 deltagere, så skynd dig lidt, hvis du vil med.

Hvis du vil mere med din kunst

Præ-BGK

For dig, der er helt fordybet i billedkunst og bare vil have mere, har vi holdet Præ-BGK.  Det er et talentudviklingshold, der forbereder dig på optagelse på BGK (Billedkunstnerisk Grundkursus). Men du er også velkommen på holdet, hvis du gerne vil noget mere med billedkunsten uden at ville videre på BGK. Holdet er for dig, der går i folkeskolens ældste klasser og på ungdomsuddannelserne.

Billedkunstnerisk GrundKursus - BGK

BGK er et tilbud til unge i alderen 16-25 år med særlig interesse for

Kunst - Design - Arkitektur

Her kan vi forberede dig på optagelse på en videregående uddannelse, som Designskolen, Arkitektskolen, Kunstakademiet eller lignende.  Men du er velkommen til at gå her for at afklare, om det er det, du vil.  Eller bare for at blive bedre til kunst.

Billedkunst

"Som barn er enhver kunstner ... vanskeligheden ligger i at forblive det som voksen" - Pablo Picasso

Kulturtalentklassen

Vil du mere med din kunst, samtidigt med du går i folkeskolen?

Urban skole Rørkjær samarbejder med Kulturskolen om Kulturtalentklasser, hvor du kan gå i 7.-9. klasse, samtidigt med at du dyrker din interesse for forskellige kunstarter.

Undervisere i billedkunst

Gå til side der omhandler Betina Trampedach