Rørkjærkorets juniorkor

I Rørkjærkorets Juniorkor lærer børnene at synge sammen og bruge krop og stemme. Vi synger mange forskellige sange, leger, der indgår hørelære elementer i undervisningen. Vi optræder ved koncerter i løbet af sæsonen. Vi tager på en årlig øve og ryst-sammen weekend med overnatning.

Rørkjærkorets Juniorkor er for elever i 3. - 5 klasse. Juniorkoret øver tirsdage 15.45-16.45 i Galleri Nord på Kulturskolen i Islandsgade 50, Esbjerg.

Når du har sunget en eller to sæsoner i Rørkjærkorets Juniorkor kan du rykke op i Rørkjærkoret.

Undervisningen er gratis for instrumentalelever på Esbjerg Kulturskole.

Rørkjærkoret ledes af Kathrine Smitshuysen, som er uddannet korleder og sangpædagog fra Vestjysk Musikkonservatorium.

Kathrine Smitshuysen besøger mange af Esbjergs skoler i foråret, hvor hun synger med elever fra 2. klasse. Har I spørgsmål herom eller ønsker I information om, hvornår Kathrine kommer til jeres skole, kan I kontakte Kathrine på mail.

Marianne La Cour er Rørkjærkorets faste pianist. Hun er uddannet pianist og klaverlærer ved Esbjerg Kulturskole.