Rørkjærkoret

I Rørkjærkoret synger børn i alderen 11 til 17 år og vi synger dansk, pop, klassiske sange og meget andet.

Vi vægter sammenholdet og sangglæden højt, og vi har et stærkt fællesskab, hvor pigerne blandes på tværs af alder og skoler.

I koret lærer I at synge sammen og bruge krop og stemme. Der indgår sangteknik og hørelære i undervisningen.

Koret er aktivt og synger mange koncerter i løbet af sæsonen, samt ture og rejser både i indland og udland. Der forventes fremmøde til undervisning og koncerter.

De fleste rykker op fra Rørkjærkorets Juniorkor, men det er også muligt at søge optagelse i kot direkte. Optagelse i forgår ved, at du tilmelder dig her. Derefter bliver du indkaldt til en stemmeprøve. Ved prøven møder du korlederen, og I finder ud af hvilken stemme du skal synge. Der skal ikke forberedes noget inden stemmeprøven.

Rørkjærkoret øver om tirsdagen i Galleri Nord på Kulturskolen i Islandsgade 50.

• 5.-6. klasse (nye sangere), kl. 16.55-18.25
  • 7. klasse og op, kl. 17.25-18.55

Tiden er delt, så nye og trænede korsangere har øvetid sammen og hver for sig.

Op til koncerter og ture bliver tiden lagt om, så alle møder på samme tid i hele kortiden.

Vi forventer, at hvis du synger i Rørkjærkoret, prioriterer du både tirsdagsøvninger og koncerter højt.

'); }