Vil du udvikle dit talent?

Har du gnisten og vil du gerne videre med det, du brænder for?

Talent dumper ikke ned fra himlen, men næres og udvikles i et inspirerende miljø og i frugtbare samarbejder.

Talent forfines gennem vedholdende og bevidst arbejde. Det har vi lærere, der kan støtte dig i.

Vi tager din udvikling alvorligt. Vil du gøre det, der skal til?

Teater

Du kan søge om optagelse på vores Spirehold eller på Præ-SGK.

Præ-SGK forbereder dig til optagelse på vores Scenekunstgrundkursus SGK.

Du kan godt blive optaget på både Spireholdet eller Præ-SGK uden at være sikker på, om du vil på SGK.

Ballet

Vi har to veje for dig, der gerne vil videre.

I den klassiske ballettradition tilbyder vi optagelse på Den Kongelige Balletskoles talentcenter.

For moderne ballet (contemporary dance) tilbyder vi ballettens talentudviklingshold.

Billedkunst

I billedkunst har du mulighed for at søge optagelse på vores præ-BGK-hold.

Vi er ambitiøse med kunsten og med holdets samarbejde. Her bliver du forberedt til optagelse til Billedkunstnerisk  Grundkursus.

Du må gerne gå på præ-BGK uden senere at søge optagelse på BGK.

Musik

Talentspireholdet optager elever fra 10 - 14 år. Hvis du er interesseret i at komme med, skal du bede om en indstilling fra din lærer. Har du ikke en lærer på Kulturskolen endnu, skal du til en optagelsesprøve og samtale.

For dig mellem 15 og 20 år har vi både talentlinje og Præ-MGK. Her bliver du forberedt til optagelse på MGK. På Præ-MGK  i sammenspil. På talentlinjen får du alle de grundlæggende fag og mulighed for sammenspil.

Du behøver ikke være afklaret, om du vil videre på MGK for at deltage på vores talenthold

Grundkurserne

Kulturskolen Esbjerg tilbyder optagelse på fire forskellige grundkurser:

Musik (MGK), teater (SGK), billedkunst (BGK) og Tværkunstnerisk Grundkursus (TværGK).