Indmeldelse
Alle elever, både nye og gamle, skal tilmelde sig Kulturskolen for at sikre sig undervisning.
Tilmeldingen gælder ét skoleår ad gangen, og man skal derfor gentilmelde sig årligt.
Fra d. 15. marts til 1. april kan nuværende elever gentilmelde sig for at sikre sig en plads.
Man kan tilmelde sig hele året. Tilmelder man sig indeværende sæson, optager vi elever, hvis der er plads på holdene.
Tilmelder man sig et nyt tilbud til sæsonen efter, får man besked om optagelse efter d. 1. april eller umiddelbart efter tilmelding. Tilmeld via Kulturskolens hjemmeside: www.kulturskolen.esbjerg.dk.
For elever under 18 år foretages indmeldelsen af forældrene.
Indmeldelse i Kulturskolen er kun gældende for den sæson indmeldelsen vedrører. Det vil sige, at du automatisk er udmeldt ved sæsonens afslutning. Sæsonen følger skoleåret.
Optagelse
Ved tilmelding efter d. 1. april og igen først i august vil du modtage en mail om, hvilke tilbud du er optaget på. Her finder du også oplysninger om login til vores intranet Speedadmin, hvor du kan se lærer, skema mm.
Kulturskolen optager elever i alderen 0-25 år og bosiddende i Esbjerg Kommune. Elever over 25 år og elever fra andre kommuner kan optages mod betaling af et forhøjet undervisningsgebyr.
Fortrydelse inden sæsonstart.
Du kan fortryde din tilmelding frem til 1. august. For soloelever gælder fristen frem til den endelige undervisningstid er aftalt med læreren.
Fortryder du din tilmelding, skal du skrive til Kulturskolens kontor Kulturskolen@esbjerg.dk
Herefter er tilmelding og betaling bindende som beskrevet under indmeldelse.
Prøvetid
Første gang eleven er tilmeldt et fag, har man prøvetid de første 7 undervisningsgange (uanset eget fremmøde) og binder sig i første omgang kun for betaling af disse 7 gange. Ønsker begyndereleven at udmelde sig, kan det kun ske skriftligt pr. mail til kulturskolen@esbjerg.dk til Kulturskolens kontor inden den 8. undervisningsgang.
Begynder du undervisning efter sæsonstart, er tilmelding og betaling bindende på samme måde. Det vil sige prøvetid de første 7 undervisningsgange uanset fremmøde. I dette tilfælde kan du udmelde dig skriftligt, som beskrevet ovenfor. Herefter er betaling bindende for resten af skoleåret.
For kortere tilbud, såsom 10-ugers hold, er tilmeldingen bindende for hele forløbet.
Ved permanent lærerskift midt i skoleåret gælder samme regel om 7 betalte undervisningsgange på prøve og skriftlig udmeldelse inden den 8. gang.
Venteliste
Elever som har modtaget undervisning i foregående sæson, og som er tilmeldt rettidigt, bliver optaget frem for nye elever.
Elever som har stået på venteliste den foregående sæson, og som er tilmeldt rettidigt, bliver optaget frem for nye elever.
Nye elever optages i den rækkefølge tilmeldingerne er modtaget.
De elever, der herefter ikke er plads til, sættes på venteliste og optages efter ovenstående, hvis der i løbet af sæsonen bliver ledige pladser.
Udmeldelse
Udmeldelse efter prøvetidens udløb kan kun ske, med en måneds varsel til den 1., i et af følgende tilfælde:
- elevens sygdom
- fraflytning fra Esbjerg Kommune