GDPR-regler i Kulturskolen Esbjerg

GDPR står for General Data Protection Regulation, og er en lovgivning, som er indført af EU.

Persondataforordningens formål er at beskytte persondata - og det skal vi kunne dokumentere, at vi gør.

Personoplysninger, der i tilmeldingen til Kulturskolen indsamles direkte fra dig, er givet frivilligt.

Du er ikke forpligtet til at give disse oplysninger, og du kan trække din tilladelse tilbage til enhver tid.  Konsekvensen af ikke at oplyse de fornødne personoplysninger vil være, at din ansøgning ikke kan behandles.

Personoplysningerne bruges udelukkende til behandling af tilmelding til skolen, samt kommunikation vedrørende deltagelse i og eventuel betaling for aktiviteterne.

Personoplysningerne om eleven anonymiseres 5 år efter den sidst registrerede aktivitet på elevens profil.

Du kan læse mere om persondataloven og persondataforordningen på www.datatilsynet.dk.